»Bestilling« er, når forbrugeren på en hjemmeside afgiver en accept eller et tilbud, afhængig af en hjemmesides indretning, jf. herved, også betegnelsen »ordre«.

Den erhvervsdrivende skal umiddelbart før forbrugeren afgiver sin bestilling på en tydelig og fremhævet måde, gøre forbrugeren opmærksom på varens eller tjenesteydelsens vigtigste egenskaber og den samlede pris. Samtidig skal der, hvor det er relevant, gives oplysninger om aftalens varighed og for tidsubegrænsede aftaler bestemmelserne for opsigelse af aftalen og om minimumsvarigheden af forbrugerens forpligtelser i henhold til aftalen, jf. de oplysninger, der fx er nævnt i Forbrugeraftalelovens § 8, stk. 1, nr. 1, 5, 6, 17 og 18.

Hensigten med oplysningsforpligtelserne på en hjemmeside er navnlig at sikre, at forbrugeren ved aftaler, der indgås via hjemmesider, er i stand til fuldt ud at læse og forstå de vigtigste elementer i aftalen, før forbrugeren afgiver sin ordre, hvorfor disse elementer skal angives i tæt tilknytning til den bekræftelse, der kræves for at afgive ordren.

Læs mere i Den Store Danske

Kommentarer

Kommentarer til artiklen bliver synlige for alle. Undlad at skrive følsomme oplysninger, for eksempel sundhedsoplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer, når de kan.

Du skal være logget ind for at kommentere.

eller registrer dig