Malta - massemedier

Malta - massemedier, Der udkommer fire dagblade på Malta. Øens ældste og mest respekterede dagblad, det engelsksprogede The Times, er grundlagt 1935 og har et oplag på ca. 20.000 (2005). Desuden udkommer The Malta Independent og to maltesiske: Nationalistpartiets In-Nazzjon Taghna (grdl. 1970) og fagbevægelsens L-Orizzont (grdl. 1962).

Radioen begyndte at sende i 1935, tv i 1962. Det statsejede Xandir Malta havde monopol indtil 1991, da en række kommercielle radiostationer og et kabel-tv-netværk blev etableret. Satellit-tv blev hurtigt udbredt. Efter liberaliseringen fik de statslige Television Malta og Radio Malta selskab af flere stationer, fx har både Arbejderpartiet og Nationalistpartiet deres egen tv-kanal.

Læs mere om Malta.

Kommentarer

Din kommentar publiceres her. Redaktionen svarer, når den kan.

Du skal være logget ind for at kommentere.

eller registrer dig